اموزشگاه عکاسیکل داستان خیلی سادست  . صاحب محصولی با شما تماس می‌گیره و از شما میخواد از محصولش عکس بگیرید . برای بعضی‌ها که از سختی های کار عکاسی باخبر نیستن ممکنه عجیب به نظر بیاد که در ازای چند فریم عکس چند میلیون تومن پول پرداخت می‌شه ؛ اما به محض اینکه همین افراد شروع به عکاسی میکنن متوجه دلیل پرداخت این مقدار پول خواهند شد . و این کل داستان عکاسی تبلیغاتی هست .
مایل هستم این مقاله رو با داستانی از خودم بنویسم . داستان عکاسی من برای دیجی‌کالا . من شما رو با نکاتی آشنا میکنم که قطع به یقین در عکاسی‌های صنعتی به کارتون میاد و در صورت رعایت کردن اونها  ، عکس های شما یک پله حرفه ای تر از بقیه‌ی عکس‌ها خواهد شد ؛ و این یعنی سرازیر شدن مقدار زیادی پول به حساب بانکی شما .

داستان از کجا شروع شد ؟

محمد امین ورقایی ، مشاور یکی از کارخونه های تولید لوازم خانگی که از دوستان صمیمی منم هست با من تماس گرفت و گفت قصد فروش چند تا محصولاتشون رو در سایت دیجی‌کالا دارن ؛ از جمله چند مدل بخاری و ماشین لباسشویی ؛ اما کسی رو نمیشناسن که بتونه به صورت حرفه ای این عکس‌ها رو بگیره. حتی به من گفت که در کارخونه ، لوازم عکاسی و نورپردازی هم موجوده ؛ اما هر کسی که برای عکاسی اومده ، کارش چنگی به دل نزده .
قرار شد من کار عکاسی از محصولاتشون رو به عهده بگیرم . بعد از تنظیم قرارداد و پرداخت درصدی از مبلغ به عنوان پیش‌پرداخت ؛ روز و ساعت شوتینگ رو نهایی کردیم که پرسنل کارخونه بخاری ها و لباسشویی‌ها رو به استودیوی عکاسی منتقل کنن. و در نهایت روز شوتینگ فرا رسید . من 10 نکته‌ی خیلی مهم که باعث موفقیت در کار خودم شد رو براتون مینویسم . مطالعه کنید ، به کار ببرید و در  کار عکاسی تبلیغاتی موفق بشید

 

 

1 برای عکاسی صنعتی حتما دستیار داشته باشید

شاید داشتن دستیار در خیلی از حرفه ها مهم نباشه ، اما در کار عکاسی بی نهایت مهمه که شما یک دستیار با خودتون داشته باشید . در واقع عکاسی کردن به تنهایی خیلی سخت تر از چیزی هست که فکر میکنید . گاهی حتی برای بعضی از جلسات شوتینگ خودم که به هر دلیلی با خودم دستیار نمی‌برم ، از مدلم میخوام که توی بعضی از کارها به من کمک کنه .

 

 

 

 

اهمیت دستیار در جلسه‌ی عکاسی

دستیار شما می‌تونه زمان  جلسه عکاسی شما رو حتی تا نصف کاهش بده . به طور مثال : در جلسه‌ی شوتینگ برای دیجی‌کالا ، چون چند تا از بخاری ها دارای سطح براقی بودن ، کار نورپردازی اونها با چالش همراه بود . به طوری که برای پیدا کردن زاویه‌ی مناسب استروب ها (به فلش های استودیویی میگن استروب) شاید بین 30 تا 40 عکس لازم بود که گرفته بشه .
طبعا چون من با خودم دستیار داشتم . کار خیلی سریع تر پیش رفت . چون من به سرعت جای استروب ها رو عوض میکردم و دستیارم عکس میگرفت . به این صورت ما در عرض حدود 10 دقیقه بهترین چینش نورپردازی رو پیدا کردیم .

 

 

 

کانون تخصصی آموزش عکاسی مرداد

 

برای  مشاهده آمورش های بیشتر برروی >>آکادمی مرداد<< کلیک کنید


عکاسی تبلیغاتی

مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : عکاسی ,دستیار ,خیلی ,داستان ,شوتینگ ,نورپردازی ,داشته باشید ,خودم دستیار ,برای عکاسی ,برای دیجی‌کالا ,عکاسی تبلیغاتی
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

وصال هنر در رگ تاک فارسی دهم،یازدهم و دوازدهم دائرالمعارف هنر مطبوعات آبادان Jane قالب وردپرس, افزونه وردپرس Yamaris آوای فاخته