اموزشگاه عکاسیکل داستان خیلی سادست . صاحب محصولی با شما تماس میگیره و از شما میخواد از محصولش عکس بگیرید . برای بعضیها که از سختی های کار عکاسی باخبر نیستن ممکنه عجیب به نظر بیاد که در ازای چند فریم عکس چند میلیون تومن پول پرداخت میشه ؛ اما به محض اینکه همین افراد شروع به عکاسی میکنن متوجه دلیل پرداخت این مقدار پول خواهند شد . و این کل داستان عکاسی تبلیغاتی هست .
مایل هستم این مقاله رو با داستانی از خودم بنویسم . داستان عکاسی من برای دیجیکالا . من شما رو با نکاتی آشنا میکنم که قطع به یقین در عکاسیهای صنعتی به کارتون میاد و در صورت رعایت کردن اونها ، عکس های شما یک پله حرفه ای تر از بقیهی عکسها خواهد شد ؛ و این یعنی سرازیر شدن مقدار زیادی پول به حساب بانکی شما .
محمد امین ورقایی ، مشاور یکی از کارخونه های تولید لوازم خانگی که از دوستان صمیمی منم هست با من تماس گرفت و گفت قصد فروش چند تا محصولاتشون رو در سایت دیجیکالا دارن ؛ از جمله چند مدل بخاری و ماشین لباسشویی ؛ اما کسی رو نمیشناسن که بتونه به صورت حرفه ای این عکسها رو بگیره. حتی به من گفت که در کارخونه ، لوازم عکاسی و نورپردازی هم موجوده ؛ اما هر کسی که برای عکاسی اومده ، کارش چنگی به دل نزده .
قرار شد من کار عکاسی از محصولاتشون رو به عهده بگیرم . بعد از تنظیم قرارداد و پرداخت درصدی از مبلغ به عنوان پیشپرداخت ؛ روز و ساعت شوتینگ رو نهایی کردیم که پرسنل کارخونه بخاری ها و لباسشوییها رو به استودیوی عکاسی منتقل کنن. و در نهایت روز شوتینگ فرا رسید . من 10 نکتهی خیلی مهم که باعث موفقیت در کار خودم شد رو براتون مینویسم . مطالعه کنید ، به کار ببرید و در کار عکاسی تبلیغاتی موفق بشید
شاید داشتن دستیار در خیلی از حرفه ها مهم نباشه ، اما در کار عکاسی بی نهایت مهمه که شما یک دستیار با خودتون داشته باشید . در واقع عکاسی کردن به تنهایی خیلی سخت تر از چیزی هست که فکر میکنید . گاهی حتی برای بعضی از جلسات شوتینگ خودم که به هر دلیلی با خودم دستیار نمیبرم ، از مدلم میخوام که توی بعضی از کارها به من کمک کنه .
دستیار شما میتونه زمان جلسه عکاسی شما رو حتی تا نصف کاهش بده . به طور مثال : در جلسهی شوتینگ برای دیجیکالا ، چون چند تا از بخاری ها دارای سطح براقی بودن ، کار نورپردازی اونها با چالش همراه بود . به طوری که برای پیدا کردن زاویهی مناسب استروب ها (به فلش های استودیویی میگن استروب) شاید بین 30 تا 40 عکس لازم بود که گرفته بشه .
طبعا چون من با خودم دستیار داشتم . کار خیلی سریع تر پیش رفت . چون من به سرعت جای استروب ها رو عوض میکردم و دستیارم عکس میگرفت . به این صورت ما در عرض حدود 10 دقیقه بهترین چینش نورپردازی رو پیدا کردیم .
کانون تخصصی آموزش عکاسی مرداد
برای مشاهده آمورش های بیشتر برروی >>آکادمی مرداد<< کلیک کنید
درباره این سایت